Skip to content

Fers maakt je
handen vrij

Ruimtemakers

Fers biedt integrale ondersteuning op het gebied van financiën & salaris, ICT, HR en logistiek. We komen met slimme oplossingen, maar verkopen je niet meer dan je nodig hebt. We werken met bewezen goede systemen maar houden het betaalbaar. Want we zijn niet uit op eigen winst, maar op maatschappelijke winst. Fers maakt je handen vrij. Zodat jij kunt doen waar je het allerbeste in bent.

Wat we doen

Financiën & Salaris

Bij Fers is je personeels- en salarisadministratie in goede handen. Denk aan het opstellen van jaarrekeningen en begrotingen, het beheren van de financiële administratie, maar ook aan het uit handen nemen van de salarisbetalingen. Je kunt ons inzetten als verlengstuk van je eigen organisatie. We kijken samen met je naar wat er nodig is en maken een plan op maat omdat iedere organisatie anders is. We denken mee wanneer jij dat wil en zijn proactief waar het nodig is.

Goed om te weten, wij maken gebruik van AFAS software. Jouw organisatie krijgt een digitaal portaal waarin financiën, salarisadministratie, HR en intranet op één plek is geregeld. Het platform is gebruiksvriendelijk, veelzijdig en dankzij een app altijd en overal bereikbaar.

Martin Amperse

Manager Facilitair Bedrijf

058 284 77 50 / 06 10 99 05 42

martin@fers.nl
Martin Amperse

ICT

Je kunt bij ons terecht voor het complete ICT-traject: van advies en installatie van hardware en software tot het aanbieden van hulp wanneer er storingen of vragen zijn. Bij onze helpdesk staan iedere werkdag van 8.00 tot 18.00 uur onze collega’s klaar voor vragen over bijvoorbeeld het telefoonsysteem, computernetwerk, printers en scanners. Naast de helpdesk beheren wij grote applicaties als Bicatwise, het ledenregistratiesysteem voor bibliotheken en Adlib, het collectiesysteem voor musea.

Gerben Yedema

Manager ICT

058 284 77 60 / 06 28 77 31 70

gerben@fers.nl
Gerben Yedema

HR

Meedenken als het gaat om de (talent)ontwikkeling van medewerkers, het bedenken van oplossingen wanneer medewerkers langdurig uitvallen of advies geven bij de werving van nieuwe collega’s. Als je ons vraagt mee te denken, gaan we er vol voor! Maar we kunnen ook de dagelijkse praktijk uit handen nemen. Denk aan het opmaken van contracten, registreren van verzuim en vragen over verlof beantwoorden. Eigenlijk alles wat erbij komt kijken, hebben we voor je in huis.

Matty Kamminga

Team HR

058 284 77 52

matty@fers.nl
Matty Kamminga

Logistiek

Voor de Friese bibliotheken verzorgen we het transport van alle boeken tussen de vestigingen in Fryslân en alles wat daarbij komt kijken. Ook komen bij ons de nieuwe titels binnen, zetten we ze in de catalogus van de bibliotheken en maken we ze klaar voor de uitlening.

Doordat we al jaren ervaring hebben in de logistiek kun je het van a tot z aan ons overlaten. Daarnaast kunnen we je ook helpen met huisvesting. We hebben namelijk ruimte beschikbaar voor (tijdelijke) opslag en bieden een plek om te kunnen vergaderen (inclusief apparatuur en bakjes Ferse koffie).

Martin Amperse

Manager Facilitair Bedrijf

058 284 77 50 / 06 10 99 05 42

martin@fers.nl
Martin Amperse

Verhalen van partners

Fers en FSP versterken elkaar

Ruimtemakers

"Fers en FSP versterken elkaar"

‘Fers is onze stafafdeling en verzorgt onze ICT, salaris- administratie, boekhouding en HR. De medewerkers van Fers zijn stuk voor stuk heel dienstverlenend. Hebben we iets nodig? Wordt geregeld. Even meedenken? Geen probleem. Fers en FSP hebben allebei als doel om Fryslân nóg mooier te maken. Waar het kan, proberen we elkaar daarbij te versterken. Onze samenwerking gaat dus verder dan het afnemen van diensten. Het is een partnerschap.’

Ingrid van de Vegte, directeur/bestuurder Fries Sociaal Planbureau

Ik zie de medewerkers van Fers als collega’s

Ruimtemakers

"Ik zie de medewerkers van Fers als collega’s"

‘Fers voelt als een verlengstuk van onze eigen organisatie. Ik voel me thuis bij Fers en zie de medewerkers als collega’s. Fers komt voort uit de bibliotheken en kent de branche daardoor goed. Ik vind het prettig om meerdere ondersteuningsdiensten bij dezelfde partij onder te brengen. Fers verzorgt dus niet alleen onze mediaverwerking en boekentransport, maar ook onze ICT en financiële administratie. Regelmatig hebben we contact over wat anders of beter kan. Zo is onze samenwerking continu in beweging.’

Paulien Schreuder, directeur Bibliotheken Noord-Fryslân

Bij Fers weet ik: het komt goed

Ruimtemakers

"Bij Fers weet ik: het komt goed"

‘Wij zijn een relatief kleine organisatie. Al onze facilitaire zaken intern organiseren, dat is voor ons niet efficient. Daarom schakelen we Fers in. Het is prettig om al onze ondersteunende diensten (personeels- en financiële administratie, ICT en HR) onder te brengen bij één partij. Bovendien is het fijn dat Fers de wereld kent waarin Kunstkade werkt. Daardoor kunnen ze goed meedenken en adviseren. Als ik iets aan Fers overlaat, dan weet ik: het komt goed. Daar hoef ik nooit over in te zitten.’

Dieneke Zwiers, oud-directeur Kunstkade