Skip to content

Vanuit krachtige samenwerkingen
zorgen we ervoor
dat iedereen kan
meekomen én
verder kan groeien.

Wij helpen onze partners vernieuwen, versnellen en het verschil maken

Voor bibliotheken, culturele- en maatschappelijke organisaties in Fryslân die willen werken aan het vergroten van hun maatschappelijke impact zijn wij ruimtemaker en vernieuwer:

Ruimtemaker
Onze facilitair experts ondersteunen je op het gebied van ICT, HR, financiën, logistiek en salarisadministratie. De randvoorwaarden van elke organisatie. We kennen alle wetten, regels en procedures in het cultureel en maatschappelijk werkveld. Omdat het ons specialisme is, kunnen we facilitaire zaken professioneler en efficiënter uitvoeren dan jijzelf. En het belangrijkste: jij houdt tijd en energie over om te doen waar je echt van bent.

Vernieuwer
Vernieuwen is noodzaak om bij te blijven in een maatschappij die continu verandert. Wij initiëren, versterken en versnellen daarom projecten en experimenten rond 5 thema’s: meertaligheid, participatie & zelfredzaamheid, jeugd & onderwijs, persoonlijke ontwikkeling en de doorontwikkeling van de klassieke Bibliotheek. We zetten organisaties in beweging met ferse ideeën en plannen, zodat zij een nog groter verschil kunt maken voor mensen in Fryslân. Innovatie is daarbij geen doel, maar een middel. Wij blijven nuchter en komen met concrete en werkbare ideeën en projecten. Die je helpen fers en relevant te blijven.

De Friese bibliotheken
De Friese bibliotheken hebben een bijzondere plek in ons hart. Al meer dan 60 jaar zijn wij de ondersteuningsorganisatie van de Friese bibliotheken. Samen met onze partners vormen wij een netwerk met een gezamenlijke ambitie: de allerbeste versie van Fryslân. Waar elk mens zijn talenten ontdekt, zijn potentie benut en volledig tot zijn recht komt.

Wat we doen

Kennis- en innovatiecentrum

Bij het kennis- en innovatiecentrum werken we met een creatieve club mensen aan diverse projecten. We nemen positieve energie, innovatieve denkkracht en een nuchtere doe-mentaliteit mee. We werpen een ferse blik op vraagstukken en komen tot mooie oplossingen. En we blíjven Fers. Onze antenne staat continu aan, om trends en ontwikkelingen op te vangen. Die we vertalen naar inzichten, ideeën en projecten die jou verrassen, je blik verversen en je reikwijdte in de maatschappij vergroten.

Barbra Bloemink

Manager Kennis- en Innovatiecentrum

058 284 77 87 / 06 41 51 81 22

barbra@fers.nl
Barbra Bloemink

Financiën & salaris

Wij kunnen veel van je overnemen op het gebied van financiën en salarisadministratie. Denk aan het opstellen van jaarrekeningen en begrotingen, het beheren van de financiële administratie, maar ook aan het uit handen namen van de salarisbetalingen. Je kunt ons inzetten als verlengstuk van je eigen organisatie. We kijken samen met je naar wat er nodig is en maken een plan op maat. Omdat iedere organisatie anders is. We denken mee waar jij dat wil en zijn proactief waar het nodig is.Goed om te weten, wij maken gebruik van AFAS software. Hierdoor kunnen we je een totaalpakket aanbieden waarin je je financiën, salarisadministratie, hr en intranet op één plek hebt geregeld. Zodat je hier niet naar hoeft om te kijken. Dat doen wij voor je.

Martin Amperse

Manager Facilitair Bedrijf

058 284 77 50 / 06 10 99 05 42

martin@fers.nl
Martin Amperse

ICT

Je kunt bij ons terecht voor het complete ICT-traject: van advies en installatie van hardware en software tot het aanbieden van hulp wanneer er storingen of vragen zijn. Bij onze helpdesk staan iedere werkdag van 8.00 tot 18.00 uur onze collega’s klaar voor vragen over bijvoorbeeld het telefoonsysteem, computernetwerk, printers en scanners. Naast de helpdesk beheren wij grote applicaties als Bicatwise, het ledenregistratiesysteem voor bibliotheken en Adlib, het collectiesysteem voor musea.

Gerben Yedema

Manager ICT

058 284 77 60 / 06 28 77 31 70

gerben@fers.nl
Gerben Yedema

HR

Meedenken als het gaat om de (talent)ontwikkeling van medewerkers, het bedenken van oplossingen wanneer medewerkers langdurig uitvallen of advies geven bij de werving van nieuwe collega’s. Als je ons vraagt mee te denken, gaan we er vol voor! Maar we kunnen ook de dagelijkse praktijk uit handen nemen. Denk aan het opmaken van contracten, registreren van verzuim en vragen over verlof beantwoorden. Eigenlijk alles wat erbij komt kijken, hebben we voor je in huis.

Lisette Henstra

Adviseur Personeel & Organisatie

058 284 77 73 / 06 18 59 46 47

lisette@fers.nl
Lisette Henstra

Logistiek

Onze roots liggen bij de Friese bibliotheken en daar zijn we trots op! Voor de Friese bibliotheken verzorgen we het transport van alle boeken tussen de vestigingen in Fryslân en alles wat daarbij komt kijken. Ook komen bij ons de nieuwe titels binnen, zetten we ze in de catalogus van de bibliotheken en maken we ze klaar voor de uitlening. Ook hebben we kleine collecties in opslag. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op, we vertellen er graag meer over.

Martin Amperse

Manager Facilitair Bedrijf

058 284 77 50 / 06 10 99 05 42

martin@fers.nl
Martin Amperse